GryPCRecenzje

Pillage! Kolejna gra Jakuba Klementewicza 19 letniego programisty!!!

Bardzo podoba mi się, kiedy młody człowiek, programista, tworzy jakąś grę, stronę czy aplikację. Bez wahania mogę przyznać, że jestem pod wrażeniem młodzieńczej ambicji Jakuba- autora gry, która przyjęła się dobrze zarówno na steamie, jak i na facebooku i wielu innych mediach oraz natychmiast uzyskała pozytywny odzew graczy (mowa tu o Voxelaxy). Wiadomo bowiem wszem i wobec, iż praca nad takim projektem stanowi ciężki orzech do zgryzienia – szczególnie, kiedy młody miłośnik sfery IT podejmuje się wyzwania na własną rękę! Dziś postaram się wam przybliżyć najnowszą produkcję zatytułowaną Pillage!!! Zapraszam do czytania. 🙂

Survival+Hardcore?

Jak stanowczo zaznacza sam twórca, jego nowa produkcja nie jest żadnym battle royalem, ale survivalem, w którym gracz musi przeżyć bez możliwości budowania. Przetrwanie zapewniają mu wyłącznie opcje jedzenia, picia iiiii SIKANIA. Ostatniego wspomnianego elementu nie znajdziemy w żadnej innej grze typu survival „rust, the forest”. Spotkałem się z wykorzystaniem tej idei jedynie w My summer Car.

Jeżeli użytkownik wyloguje się z serwera, jego ekwipunek i tak pozostanie zachowany. Na każdym serwerze natrafić można na inne wyposażenie.

Gra nie posiada ograniczenia w postaci czasu, maksymalnej ilości rund- określony został jedynie obszar objęty przez mapę stanowiący 5km2.

Autor zadbał również o losowy system lootu- w śmietnikach, w kontenerach czy na trawie można znaleźć jedzenie, wodę bądź ubrania.

W planach gry nie pojawiła się broń, lecz ostatnio został dodany jednostrzałowy shotgun.

Serwery.

Na razie istnieje jeden oficjalny serwer sponsorowany przez zap-hosting.com, ale po publikacji zakończonego projektu powstanie ich, oczywiście, więcej. My również postaramy się otworzyć jakiś serwer wspomnianej gry, lecz autor, niestety, wspiera wyłącznie systemy z oknami…

Crafting? A na co to komu.

W obecnej wersji gry nie ma możliwości tworzenia przedmiotów przy wykorzystaniu itemów znalezionych na mapie, jednak rozmawiając z autorem, dowiedziałem się, że w planach jest dodanie tej oto możliwości.

Ranking.

Na każdym serwerze umieszczony został ranking graczy informujący, ile razy dany gracz zabił, ile razy zginął i ile śmierci ponieśliśmy my i w drugą stronę-ile zabiliśmy!

Menu Główne.

Menu, rzekłbym, jest jak każde inne, jednak odnośniki do rozpoczęcia gry, opcji czy podziękowań „wibrują”.

Trochę o optymalizacji.

Jakub zdążył już przyzwyczaić graczy do doskonałej optymalizacji obecnej w jego projektach- nie zawiódł nas również w najnowszym! Na ustawieniach graficznych ultra daje sobie bez problemu radę. Wymagania to: 4GB ramu, 4 rdzeniowy 2,3GHZ procesor oraz 2GB pamięci Video. Z całą pewnością zarówno na lepszych, jak i słabszych komputerach gra działa równie dobrze. W kwestii lagów – tu zależą one w pierwszej kolejności od serwerów, ponieważ to gra multiplayer, jednak na serwerze europejskim z żadnymi się nie spotkałem.

Bugi.

Jako iż gra jest w wersji alpha i wciąż trwają jej testy, może wystąpić trochę błędów – mniejszych lub większych. Mi osobiście zdarzył się jeden bug. Nie mogłem bowiem podnosić przedmiotów ani opuścić serwera- ale niewątpliwie zawiódł właśnie serwer.

Podsumowanie.

Jak już zdążyłem to oznajmić powyżej- gra bardzo mi się spodobała. Proces rozwoju takiego projektu wymaga ogromnego nakładu pracy oraz poświęconego czasu, szczególnie w przypadku autorów takich jak Jakub- tworzących swe dzieła w pojedynkę. Pillage oceniam na 8/10. Wspomniana gra nie utraci wsparcia jeszcze przez długi czas, o czym zapewniał mnie twórca. Prawdopodobnie po publikacji dzieła Jakuba zorganizujemy konkurs oraz postaramy się stworzyć przydatne serwery. W pierwszym tygodniu po wyjściu gry, przy jej zakupie obowiązywać będzie promocyjna cena w ramach zniżki popremierowej!!! Jednak konkretna stawka nie jest jeszcze niestety znana i Jakub nie może nam jej zdradzić.

Dziękuję wam za przeczytanie tej recenzji. Poniżej umieszczam linki do oficjalnego fanpage’a gry oraz do strony, gdzie będziecie mogli ją nabyć.

Facebook: https://www.facebook.com/PillageTheGame/

Steam: https://store.steampowered.com/app/802080/Pillage/

Strona twórcy: https://jakubklementewicz.com/


This slideshow requires JavaScript.

ProGamesTV

Mam 18 lat. Zajmuję się informatyką (tworzeniem stron). Nagrywam filmy na youtube oraz streamuje.

Więcej !

Obserwuj Mnie:
WWWFacebookSteamInstagramTwitterYouTube

ProGamesTV

Mam 18 lat. Zajmuję się informatyką (tworzeniem stron). Nagrywam filmy na youtube oraz streamuje.