Counter Strike Global OffensiveGryNieskategoryzowany

Nocna aktualizacja Counter Strike: Global Offensive

Wstałam jak co dzień rano i się okazało, że… Counter Strike: Global Offensive ma nową aktualizację! Jednak tym razem to jest coś zupełnie lepszego niż zmiany ważące po kilka MB, jakimi to w ostatnim czasie Valve lubiło się z nami dzielić i to nie jednokrotnie. Największą i najbardziej znaczącą rzeczą, w tej dość sporej aktualizacji jest nowa operacja – Riptide. Już kolejny raz z rzędu, pod osłoną jesiennej aury i deszczowych dni, twórcy gry dają nam ciekawe zadania, abyśmy się nie nudzili *kochane Valve*. Oczywiście poza rozmaitymi misjami, znajdziemy tutaj również masę nowych kosmetycznych przedmiotów, takich jak:

  • Nowi agenci
  • Kolekcja Train 2021
  • Kolekcja Mirage 2021
  • Kolekcja Dust 2 2021
  • Kolekcja Vertigo 2021
  • Naklejki i naszywki operacji Riptide

Gwiazdki, które będziemy zdobywać po zakupie przepustki za 58,99zł, możemy wydać również na skrzynkę operacji Riptide.

Nowa operacja, to również nowe mapy, na których można toczyć bój z innymi graczami:

  • County – Danger Zone
  • Bazalt, Insertion II – Turniejowy, Uproszczony, Deathmatch
  • Ravine, Extraction – Skrzydłowy
  • Poza tym, nie zagramy już matchmakingu na mapach takich jak: Grind, Mocha, Pitstop, Calavera, Frostbite

Aby zdobyć srebrny żeton operacji potrzebujemy 33 gwiazdek, na złoty 66, a na diamentowy 100. Operacja potrwa do 20 lutego 2022 roku.

fot. counter-strike.net/operationriptide
Jednak operacja to dopiero początek zmian. Dużo nowości jest również w samych trybach gry:

Matchmaking:

  • Dodano prywatne kody kolejki, które następnie udostępnimy swoim znajomym, i w ten oto sposób istnieje możliwość zagrania prywatnego meczu w trybie Premier na serwerach Valve. Oprócz tego, jest również opcja wybrania grupy Steam i rozegrania meczu z jej członkami
  • Jeśli nigdy nie masz czasu, aby zagrać pełny mecz w systemie MR30, to twórcy gry wychodzą Ci na przeciw! Już od tej aktualizacji możemy grać tak zwane krótkie mecze, w których gra się w systemie MR16, do 9 wygranych rund!

Deathmatch:

  • Deathmatch drużynowy – gra się do momentu, w którym jedna z drużyn zabije 100 wrogów
  • Deathmatch każdy przeciwko każdemu – tryb znany z serwerów społecznościowych, nie ma sojuszników, podział na antyterrorystów i terrorystów istnieje tylko w tabeli.

Wyścig zbrojeń:

  • Dostosowano kolejność otrzymywania broni
  • Po 3 zabójstwach otrzymamy zastrzyk leczniczy, tak jak to jest na Deathmatchu

Demolka:

  • Maksymalna ilość rund teraz wynosi 10 oraz skrócony czas jednej rundy
  • Usunięto zmianę stron po połowie meczu

Zmiany w mapach:

Dust 2:

  • Mapa doczekała się dość istotnej zmiany – od dzisiaj nie będzie „wywalania się za zero” w pierwszych sekundach rundy – zablokowano widoczność drzwi i środka mapy z miejsca odrodzenia antyterrorystów.
  • Poprawa widoczności na tył B z górnych tuneli

Inferno:

  • Została dodana brama na bananie
  • Arena 1vs1 zmieniła swój układ
  • Inne, małe poprawki

Ancient:

  • Miejsce, gdzie można podłożyć bombę, od teraz na obu BS-ach jest większe
  • Dodano arenę 1vs1
  • Naprawiono penetrację na powierzchniach ze sklejki
  • Dalsza optymalizacja

Jest również kilka mniej, lub bardziej istotnych, mniejszych zmian:
  • W większości trybów gry można upuszczać granaty, tak jak broń
  • W trybie Uproszczonym na mapach z zakładnikami do broni ciężkiej dodano tarczę batalistyczną
  • M4A1-S po trafieniu w ciało zadaje więcej obrażeń, zaś Deagle mniej
  • Obniżono cenę Dual Berettas