Nocna aktualizacja Counter Strike: Global Offensive
Wstałam jak co dzień rano i się okazało, że… Counter Strike: Global Offensive ma nową aktualizację! Jednak tym razem to jest coś zupełnie lepszego niż zmiany ważące po kilka MB, jakimi to w ostatnim czasie Valve lubiło się z nami dzielić i to nie jednokrotnie. Największą i najbardziej znaczącą rzeczą, w tej dość sporej aktualizacji jest nowa operacja – Riptide. Już kolejny raz z rzędu, pod osłoną jesiennej aury i deszczowych dni, twórcy gry dają nam ciekawe zadania, abyśmy się nie nudzili *kochane Valve*. Oczywiście poza rozmaitymi misjami, znajdziemy tutaj również masę nowych kosmetycznych przedmiotów, takich jak:
- Nowi agenci
- Kolekcja Train 2021
- Kolekcja Mirage 2021
- Kolekcja Dust 2 2021
- Kolekcja Vertigo 2021
- Naklejki i naszywki operacji Riptide
Gwiazdki, które będziemy zdobywać po zakupie przepustki za 58,99zł, możemy wydać również na skrzynkę operacji Riptide.
Nowa operacja, to również nowe mapy, na których można toczyć bój z innymi graczami:
- County – Danger Zone
- Bazalt, Insertion II – Turniejowy, Uproszczony, Deathmatch
- Ravine, Extraction – Skrzydłowy
- Poza tym, nie zagramy już matchmakingu na mapach takich jak: Grind, Mocha, Pitstop, Calavera, Frostbite
Aby zdobyć srebrny żeton operacji potrzebujemy 33 gwiazdek, na złoty 66, a na diamentowy 100. Operacja potrwa do 20 lutego 2022 roku.
Jednak operacja to dopiero początek zmian. Dużo nowości jest również w samych trybach gry:
● Matchmaking:
- Dodano prywatne kody kolejki, które następnie udostępnimy swoim znajomym, i w ten oto sposób istnieje możliwość zagrania prywatnego meczu w trybie Premier na serwerach Valve. Oprócz tego, jest również opcja wybrania grupy Steam i rozegrania meczu z jej członkami
- Jeśli nigdy nie masz czasu, aby zagrać pełny mecz w systemie MR30, to twórcy gry wychodzą Ci na przeciw! Już od tej aktualizacji możemy grać tak zwane krótkie mecze, w których gra się w systemie MR16, do 9 wygranych rund!
● Deathmatch:
- Deathmatch drużynowy – gra się do momentu, w którym jedna z drużyn zabije 100 wrogów
- Deathmatch każdy przeciwko każdemu – tryb znany z serwerów społecznościowych, nie ma sojuszników, podział na antyterrorystów i terrorystów istnieje tylko w tabeli.
● Wyścig zbrojeń:
- Dostosowano kolejność otrzymywania broni
- Po 3 zabójstwach otrzymamy zastrzyk leczniczy, tak jak to jest na Deathmatchu
● Demolka:
- Maksymalna ilość rund teraz wynosi 10 oraz skrócony czas jednej rundy
- Usunięto zmianę stron po połowie meczu
Zmiany w mapach:
● Dust 2:
- Mapa doczekała się dość istotnej zmiany – od dzisiaj nie będzie „wywalania się za zero” w pierwszych sekundach rundy – zablokowano widoczność drzwi i środka mapy z miejsca odrodzenia antyterrorystów.
- Poprawa widoczności na tył B z górnych tuneli
● Inferno:
- Została dodana brama na bananie
- Arena 1vs1 zmieniła swój układ
- Inne, małe poprawki
● Ancient:
- Miejsce, gdzie można podłożyć bombę, od teraz na obu BS-ach jest większe
- Dodano arenę 1vs1
- Naprawiono penetrację na powierzchniach ze sklejki
- Dalsza optymalizacja
Jest również kilka mniej, lub bardziej istotnych, mniejszych zmian:
- W większości trybów gry można upuszczać granaty, tak jak broń
- W trybie Uproszczonym na mapach z zakładnikami do broni ciężkiej dodano tarczę batalistyczną
- M4A1-S po trafieniu w ciało zadaje więcej obrażeń, zaś Deagle mniej
- Obniżono cenę Dual Berettas